BorDruštvoMladi to moguVesti

DA SE MLADI VIDE

Da li su mladi dovoljno zastupljeni u medijima?


U okviru projekta „Da se mladi vide!“, Dom omladine Bor sproveo je anketu o stavovima mladih prema medijima i medijskom sadržaju, koja pokazuje, da od 300 ispitanika, starosti od 15 do 30 godina, čak 273 smatra da se mediji ne bave ciljano problemima mladih, dok je 27 omladinaca reklo da se mediji time bave.

Takođe, na pitanje da li smatraju da su mladi dovoljno prisutni u medijima, čak 165 njih je reklo da smatra da nisu dovoljno prisutni, 81 ispitanik je rekao da jesu dovoljno prisutni, dok 14 omladinaca nije sigurno da li jesu ili nisu dovoljno prisutni u medijima. Neki od odgovora onih koji smatraju da nisu dovoljno prisutni u medijima je da najveću pažnju privlače estrada, rijaliti, i da su mediji uglavnom okrenuti temama koje ineče privlače najveću pažnju.

„Da se mladi vide!“ je projekat koji se upravo bavi problemima nedostatka omladinskog medijskog sadržaja i manjka reprezentacije mladih u medijima. U okviru projekta, realizovane su, osim ankete, mnogobrojne aktivnosti.

„U sklopu projekta koji je realizovan u partnerstvu Doma omladine Bor sa Bor030.net i Media Diversity Institute, a koji je finansiran od strane Evropske unije, realizovana je online tribina koja je okupila mlade da čuju šta to imaju da kažu predstavnici lokalne samouprave, predstavnici medija kao i predstavnici omladinskih organizacija. Osim tribine, sprovedeno je istraživanje na uzorku od 300 mladih koje nam je dalo uvid u to koliko omladina razume ovaj problem pa i koliko zapravo radi na tome da pospeši kreiranje omladinskih sadržaja. Kako bismo vizuelno prezentovali (ne)informisanost mladih, uradili smo video anketu koju je naš partner na projektu Bor030.net sproveo na ulicama grada Bora“, navodi koordinator projekta Jovan Janjić i dodaje:

„Ulične akcije koje su bile realizovane imale su namenu da ljudima na ulici skrenu pažnju na ovaj problem na jedan ili drugi način. Time je obuhvaćen veliki broj prolaznika jer smo različitim kreativnim akcijama bili dosta upadljivi. Uz to, urađeni su intervjui sa relevantnim predstavnicima lokalne samouprave, tačnije sa aktuelnom koordinatorkom za mlade Danicom Nedeljković, sa članom Gradskom veća Srećkom Zdravkovićem i sa članicom Gradskog veća Milenom Stanojković Kožović. Intervjui su odrađeni sa pomenutim akterima lokalne samouprave kako bismo dobili odgovore na pitanja koja su usko vezana za ovaj problem“.

Akumulirani proizvod svih ovih aktivnosti je organizovani okrugli sto pod nazivom „Hajde da se mladi vide!“ koji je okupio predstavnike lokalne samouprave, mlade, kao i predstavnike medija, te su svi prisutni saslušali rezultate sprovedenog istraživanja koje je pokazalo da omladina grada Bora nije ni u potpunosti svesna da je problem aktuelan, a kamoli da rade na tome da se to trenutno stanje promeni. Nakon prezentovanja rezultata, otvoren je dijalog na kome su se razmenjivale različite ideje, stavovi, mogućnosti, saznanja što je rezultiralo dogovorenom saradnjom za dalji period i dogovorenim narednim koracima koji treba da obezbede održivost projekta, ali i to da se na ovom problemu radi na višem nivou.

Grad Bor je prva lokalna samouprava u Srbiji koja je podržala inicijativu “ZA sadržaje za mlade” koju je pokrenulo Poslovno udruženje Asocijacije lokalnih i nezavisnih medija “Lokal pres” sa ciljem unapređenja informisanja mladih i podsticanja kreiranja sadržaja za mlade.

„Na osnovu potpisanog memoranduma, ove godine smo po prvi put, u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijama i Pravilnikom o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa iz oblasti javnog informisanja, odlučili da jedan od prioriteta po konkursu bude i informisanja mladih, odnosno, mera kojom predloženi projekat doprinosi boljem informisanju mladih i kreiranju sadžaja za mlade, ali odredili i bliže kriterijume“, kaže Milena Stanojković Kožović, članica Gradskog veća grada Bora, zadužena za kulturu i informisanje, i dodaje:

„Da nam je to jako važno, pokazalo je i to što je sama inicijativa prepoznata od čelnika grada Bora i da smo ovim putem, što se naš tiče i kako zakonska regulativa to definiše, podstakli medije koji se prijavljuju sa svojim projektima, da im jedna od prioritetnih tema bude i bolje informisanje mladih“.

Na osnovu rezultata ovogodišnjeg konkursa, kako navodi Stanojković Kožović, sredstva su dobile tri medijske kuće, odnosno tri projekta koja se odnose na mlade, ukupne vrednosti od milion i 100 hiljada, što je, u odnosu na ukupno opredeljena sredstva malo više od šestine ukupnih sredstava za medije. Prethodne godine je za ovu namenu, bilo izdvojeno 2 miliona i 900 hiljada dinara, od opredeljenih šest miliona dinara.


Ovaj medijski sadržaj objavljen je u okviru projekta „Mladi to mogu“. Projekat „Mladi to mogu“, sufinansiran je iz budžeta Grada Bora. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Prikaži više

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Pročitajte i ovo
Close
Back to top button