NOVI INFORMACIONI SISTEM E-AGRAR UVODI SE U CILJU MODERNIZACIJE I UBRZANJA PROCESA UPISA PODATAKA, PROMENE PODATAKA U REGISTRU POLJOPRIVREDNIH GAZDINSTAVA, KAO I ODOBRAVANJA I ISPLATE PODSTICAJA U POLJOPRIVREDI – U OVOJ GODINI POLJOPRIVREDNICI ĆE PROCEDURU UPISA U REGISTAR POLJOPRIVREDNIH GAZDINSTAVA I PODNOŠENJA ZAHTEVA ZA PODSTICAJE UMESTO NA PAPIRU PODNOSITI ELEKTRONSKIM PUTEM NA PLATFORMI E-AGRAR – STRUČNJACI IZ POLJOPRIVREDNO-SAVETODAVNIH STRUČNIH SLUŽBI OVIH DANA PRUŽAJU POMOĆ POLJOPRIVREDNIM PROIZVOĐAČIMA OKO REGISTRACIJE
Cilj uvođenja novog sistema eAgrar je da 450.000 poljoprivrednih gazdinstava pređe na digitalno vođenje posla.
„E-agrar je veoma važan za svakog ko se bavi poljoprivrednom proizvodnjom. Registracijom na e-agraru proizvođač postaje vidljiv, na e-upravi može da obnovi registraciju poljoprivrednog gazdinstva, da vrši promene u toku godine, i kasnije elektronski podnosi zahtev za bilo koju vrstu subvencije. E-agrar će za početak povezati četiri baze: veterinarsku bazu, bazu matične službe, bazu katastra i bazu trezora. Proizvođači neće morati da se šetaju i uzimaju potvrde, jer će biti sve objedinjeno“, objasnila je Slavica Dželatović, direktorka Poljopivredno-savetodavne stručne službe „Agroznanje“ Zaječar.
Da bi poljoprivrednim proizvođačima pomogli da se registruju na e-agraru, stručnjaci „Agroznanja“ su dostpni za sve nedoumice.
„Poljoprivredni proizvođači mogu da nam se obrate u Poljoprivredno-stručnoj službi „Agroznanje“, u zgradi Regionalane privredne komore u Zaječaru. Takođe, dežuraćemo i u lokalnoj samoupravi u Boljevcu od ponedeljka, od 10 do 14 sati, a to ćemo nastaviti do kraja marta. Bićemo prisutni i na terenu za poljoprivredne proizvođače koji su slabije pokretni ili ne umeju da se snađu. Pomoćićemo im da savladaju prva tri koraka koja su neophodna da dođu do parametra za aktivaciju aplikacije. Neophodno je da kod sebe imaju ličnu kartu nosioca poljoprivrednog gazdinstva i da imaju pametan telefon, da bi mogla da se instalira aplikacija“, kazala je Dželatović.
Analiza koju je NALED sproveo uz podršku Nemačke razvojne saradnje pokazala je da su polјoprivrednici obavezni da dostave 89 podataka na više od 10 različitih dokumenata od kojih je barem 60% nepotrebno (ili se više puta ponavlјaju ili postoje u bazama drugih institucija). Službenici podatke ručno proveravaju, čak i prekucavaju, zbog čega se nepotrebno gubi vreme i može doći do kašnjenja u isplati subvencija.
Uz aplikaciju e-agrar, cela procedura postaje jednostavnija, poručuju stručnjaci.