U dvodnevnoj aktivnosti u Agrupamento de Escolas, u Portugaliji, održan je sastanak u okviru projekta STEAMDIVE, na kojem su učestvovali i predstavnici zaječarske Tehničke škole.
Cilj ovog događaja bio je da se proceni napredak toka projekta STEAMDIVE i da se razgovara o različitim temama vezanim za upotrebu STEAM alata u obrazovanju.
Fokus diskusija bio je na STEAM alatima koji će pomoći u kreiranju nastavnog plana i programa (kurikuluma), koji bi imao za cilj promovisanje raznolikosti i inkluzije u obrazovanju.
Učesnici sastanka istraživali su načine za integraciju STEAM alata (nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost i matematika) u nastavni plan i program, istovremeno podstičući osećaj raznolikosti među učenicima.
Još jedan važan aspekt aktivnosti, kako kažu u Tehničkoj školi, bilo je razvijanje obrazovnog softvera. Poseban fokus bio je na dva programska rešenja: Matematikom do kubizma (Maths to Cubism – MTC) i Ogledalu raznolikosti (Mirror of Diversity – MOD). Ovi programi su osmišljeni kako bi olakšali učenje matematike i promovisali umetnički izraz učenika.
Učesnici sastanka diskutovali su i o tehničkim aspektima razvoja softvera, kao što su kodiranje, dizajn korisničkog interfejsa i metodologije testiranja.
Diseminacija i komunikacija su takođe bili važni elementi sastanka.
Učesnici su se upoznali sa strategijama efikasnog deljenja ciljeva i rezultata projekta sa širom publikom, uključujući druge nastavnike, učenike i lokalnu zajednicu.
Tokom ovih dvodnevnih aktivnosti, projektni tim aktivno je učestvovao u radionicama, prezentacijama i zajedničkim diskusijama. Učesnici su razmenjivali ideje, delili iskustva i identifikovali sledeće korake za projekat STEAMDIVE. Ovaj produktivan skup pružio je dragocenu priliku učesnicima da prošire svoje znanje, unaprede svoje nastavne prakse i doprinesu napretku STEAM obrazovanja u svojoj školi i lokalnoj zajednici.