BorVesti

U Boru neophodno izmeštanje pruge zbog širenja rudarskih aktivnosti – Nova trasa sa tunelom od 3,5 km i mostom

(Foto: Saobraćajni institut CIP)

Kompanija Infrastruktura železnice Srbije podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje i izmeštanja dela železničke pruge broj 218 Mala Krsna-Bor-Rasputnica 2 (Vražogrnac), na deonici kroz zonu Jame Bor. Zahtev je izradio Saobraćajni institut CIP.

Reč je o delu pruge od stacionaže do stanice Bor-putnička, ukupne dužine 4,62 kilometra.

Izmeštanje je, kako se navodi, neophodno zbog nastavka eksploatacije rude bakra u rudniku Jama, u okviru planova kompanije Serbia ZiJin Copper, ali i zbog bezbednosnih rizika koje za postojeću trasu predstavlja stari površinski kop Bor.

Nova trasa pruge počinje neposredno nakon izlaska iz postojećeg tunela T1 (706 m), na km 216+579.08, a završava se na km 221+203.42, gde se uključuje na postojeću liniju. Veći deo trase projektovan je kroz tunele zbog konfiguracije terena i potrebe da se obezbedi zaštitna zona u odnosu na rudarske radove.

Na deonici su planirana dva tunela. Tunel T1 u dužini od 561 metar, sa pratećim evakuacionim platoima i pogonskim stanicama i Tunel T2 u dužini od 3.569 metara, sa paralelnim evakuacionim tunelom dužine 2.526 metara i vertikalnim evakuacionim izlazom.

Na mestu ukrštanja sa gradskim kolektorom T2 se uklapa u postojeći tunel dužine 563,1 m i nastavlja do stanice Bor-putnička.

Osim tunela, projektovan je i novi jednokolosеčni železnički most dužine 29 metara, kojim će pruga premostiti potok Valja Dosuli i jarugu.

Planirana brzina na ovoj deonici biće 80 km/h.

Prikaži više

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Back to top button