Stručni skup o elektronskom fakturisanju u praksi koji je održan danas u sali zaječarskog pozorišta, u organizaciji Privredne komore Srbije – Regionalne privredne komore Zaječarskog i Borskog upravnog okruga i privrednog društva Docloop (Moj-eRačun), izazvao je veliko interesovanje zaječarskih privrednika i radnika u javnom sektoru.
Skup je organizovan kako bi se otvorio interaktivan dijalog između stručnih predavača i privrednika i na taj način detaljnije objasnilo funkcionisanje novog modela elektronskog fakturisanja.
Veći deo privrede još uvek nije pristupio Sistemu elektronskog fakturisanja (SEF), pa je samim tim ovaj skup i dodatan podsticaj celokupnoj privredi da što pre započne proces tranzicije iz tradicionalnog u elektronsko fakturisanje.
„Zakon o elektronskom fakturisanju koji od 1. maja ove godine stupio na snagu, doneo je promenu u digitalizaciji kompletnog poslovanja. Mi smo informacioni posrednik, nešto između centralne platforme koja se zove sistem elektronske fakture koji je obezbedila država i same privrede. Svaka kompanija ima mogućnost da ceo ovaj posao radi samostalno, na centralnoj platformi, država je omogućila da se to radi besplatno i svako ko proceni može da angažuje informacionog posrednika, a naša uloga je da njima olakšamo život, u smislu novog zakona i digitalizacije“, rekao je Bojan Brajović, iz kompanije Docloop d.o.o. (Moj-eRačun).
On je istakao da je ideja skupa je se podele iskustva, sagledaju poteškoće i razreše neke dileme.
„Ideja je da mi podelimo iz našeg ugla konkretna iskustva koja su se desila od 1. maja, šta su poteškoće, šta su problemi, šta može sama privreda da popravi, na koji način ćemo mi svi zajedno uticati da Ministarstvo ispravi nedostatke na centralnoj platformi“, dodaje Brajović.
Kako se čulo na skupu, Zakon kaže da su od 1. maja ove godine sva pravna lica iz javnog sektora u obavezi da primaju elektronske fakture, međutim, prema rečima stručnjaka, javljaju se određeni problemi.
„To bi značilo za privatna pravna lica koja izdaju fakture ka javnom sektoru, da bi ta faktura bila prvano validna i naplativa, mora biti dostavljena u elektronskom obliku. Gde je problem? Problem je što imate kompaniju koja ne sarađuje sa javnim sektorom i njihovo mišljenje je da se njih ovaj zakon tiče od 1. janura 2023. godine. To i jeste problem, jer Zakon kaže da je javni sektor u obavezi od 1. jula ove godine, da prema svim pravnim licima izda isključivo elektronske fakture, a da bi izdali elektronsku fakturu sva pravna lica prvo moraju bti registrovana na toj centralnoj platformi, a to sada u praksi nije slučaj“, naglasio je Brajović.
Prema njegovim rečima, jedna od glavnih poruka skupa je molba da svako uradi ono što je do njega, odnosno da izvrši registraciju na centralnu platformu, da bi u okviru sistema sve moglo da funkcioniše.
Elektronske fakture su već dugi niz godina postale standard u poslovanju u svim razvijenijim zemljama. Njihova glavna uloga je da ubrzaju proces naplate, ali i da obezbede dodatnu sigurnost prilikom razmene podataka između kompanija.