VestiZaječar info

Prepoznat potencijal istočne Srbije -Pečat kvaliteta dobilo desetak domaćinstava


PROMOCIJA I PODIZANJE STANDARDA U TURIZMU U ISTOČNOJ SRBIJI

U Regionalnoj privrednoj komori Zaječarskog i Borskog okruga u Zaječaru održana je završna konferencija na kojoj su predstavljeni rezultati projekta „Promocija i podizanje standarda u turizmu u istočnoj Srbiji“, koji je realizovan u okviru programa EU za tebe, za kulturno nasleđe i turizam i finansiran od strane GIZ-a (Nemačka saradnja u Srbiji).

Projekat je realizovan u periodu od 9. marta do 31. oktobra ove godine. U okviru projekta deljuje se desetak sertifikata, a na završnoj konferenciji u Zaječaru uručena su četiri, Vili Milenović iz Rajca, STD Jovanović iz Rogljeva, podrumu Zagorac iz Rajca i Vinskom podrumu Miljana.

Dejan Tošić, jedan od inicijatora projekta, menadžer projekta i direktor Regionalne privredne komore Zaječarskog i Borskog okruga je istakao da je GIZ organizacija koja je mnogo puta i na različite načine pomogla razvoj istočne Srbije, posebno kada je turizam u pitanju.

„Cilj i svrha projekta je stvaranje održivog, kredibilnog i vidljivog alata za osnaživanje lokalnih turističkih objekata i poljoprivrednih gazdinstava u cilju stvaranja konkurentnog i održivog okruženja za pružanje usluga u turizmu u istočnoj Srbiji. Neke od aktivnosti su jednodnevna radionica za pružaoce usluga u turizmu u istočnoj Srbiji, koju je vodila organizacija Skils i Dragan Đorđević, zatim trodnevno studijsko putovanje u Sloveniji za pružaoce usluga iz Negotina, Kladova i Zaječara, adaptacija jedne pivnice, jednog apartmana i snimljen krtak film“, kazao je Tošić.

Zoran Aleksić iz Regionalne privredne komore Zaječarskog i Borskog okruga je ovom prilikom predstavio aktivnosti projekta.

„Na treningu koji je održan u Rogljevu je bilo 20-ak učesnika iz različitih oblasti, ljudi koji se bave smeštajem, iz delatnosti restorana, hotela, ali čak i neki koji su u direktnoj vezi sa pružanjem usluga u turizmu. Eminentni stručnjaci Dragan Đorđević i Vojislav Kumić iz firme Skils iz Beograda su bliže upoznali učesnike ovog skupa sa načinima održivog poslovanja i nekim finansijskim modelima u turizmu. Jedna od lepših aktivnosti, gde smo spojili lepo i korisno, jeste trodnevno studijsko putovanje u Sloveniju. Deset selektovanih učesnika i članovi projektnog tima su imali prilike da vide primere dobre prakse, da vide kako to Slovenci rade i koji nivo usluga u turizmu imaju. Videli smo sve popularniju uslugu u turizmu koja se zove gamping, to je kamping u nekim luksuznijim uslovima sa širokim dijapazonom usluga koje pruža jedno domaćinstvo. Svrha ovog našeg projekta je uspostavljanje nove usluge koju smo mi nazvali pečat kvaliteta. Ideja je da kroz novouspostavljeni alat, za pružaoce usluga u turizmu, podignemo njihov nivo kvaliteta kroz jedan sistematizovan način i sertifikaciju. U cilju ove usluge su angažovani eminentni stručnjaci koji su radili dokument kroz koji se vidi i metodologija i parametri za standardizaciju, odnosno sertifikaciju pružalaca usluga u turizmu. Nosioci pečata će imati marketinške i promotivne aktivnosti, dobiće stručnu procenu objekata i pružanje stručnih konsultacija prilikom ocenjivanja, zatim definisan skup jasnih i preciznih procedura kako unaprediti svoje poslovanje i podići nivo kvaliteta usluga. U okviru projekta je i izrada tv emisije“, kazao je Aleksić.

Veljko Jovanović iz Privredne komore Srbije, inicijator i tvorac ideje zajedno sa Tošićem, je dodao da sve što se radi treba da bude i vidljivo pa odatle i film.

„Ideja je da pečat kvaliteta dobiju ljudi koji su bolje razumeli svoj posao, da su razumeli zašto te njihove usluge treba da se unaprede. Hteli smo i da imamo vidljivost pa smo napravili i film, a očekujemo i serijal. U ovom kraju turizam ima neverovatne kapacitete, ali nam je potrebno da malo zajednički učimo, da vidimo gde možemo da budemo bolji. Najveća vrednost koja je data pružocima usluga je znanje iako su i finansijski aspekti značajne inekcije koje su ovi objekti dobili. Estetski momenat je nešto što je nužni uslov, ali bez nadgradnje se ne može“, istakao je Jovanović. I kako kaže, prava promocija projekta tek se očekuje.

TV emisija urađena u okviru projekta će uveliko poboljšati vidljivost regiona, njegovih turističkih potencijala i postojećih pružalaca usluga, podstičući lokalni ekonomski rast i stvarajući održive zajednice. To će imati značajan uticaj na konkurentnost i među pružaocima usluga.

Mnogi ljudi i neznaju šta nudi istočna Srbija ali nakon obilaska ta priča ide od usta do usta. Sada je motiv da se uradi nešto novo ali ima još stvari na kojima treba da se poradi.

„Srbija je mala, istočna Srbija je još manja, a svako pojedinačno selo ne postoji na svetskoj mapi. I to je ono što još uvek nismo shvatili. A nismo shvatili šta znači jedinstvo u radu, u nastupu, u organizaciji, šta znači kooperacija između individualnih subjekata u onoj meri u kojoj treba da shvatimo da bismo postali ozbiljniji. Treba da shvatimo da ako je dobro svima biće dobro i meni“, dodao je Jovanović.

ČETIRI TURISTČKA DOMAĆINSTVA SU DOBILA SERTIFIKATE

Zoran Milenović, vlasnik vile Milenović iz Rajca nije krio zadovoljstvo zbog podrške koju je dobilo ovo domaćinstvo.

„Posle 15 godina našeg rada ja se nadam da je ovo jedno zasluženo priznanje, pečat kvaliteta koji nama zaista puno znači. Mi smo ovog leta dobili jednu opremljenu kuću, za svim onim što je potrebno jednom zahtevnom gostu bilo iz naše zemlje ili inostranstva. Dobili smo kompletnu kuhinju, sa šporetom, frižiderom, komfornim stolom i udobnim stolicama, krevetom, dobili smo najmodernije osvetljenje. Hvala svima koji su doprineli da naše domaćinstvo izgleda ovako fantastično. Nismo ni sanjali pre 15 godina da ćemo ovo uspeti. Bilo je potrebno mnogo truda, našeg ulaganja i zalaganja, ali sada smo odsanjali naš san“, kazao je Milenović.

Jedna od dobitnica pečata je i Gorica Jovanović, predstavnik seoskog turističkog domaćinstva Jovanović iz sela Rogljeva i pivnice Jovanović na Rogljevačkim pivnicama, kao i predsednik udruženja Rogljevačke pivnice čiji je cilj očuvanje kulturne baštine i promocija seoskog turizma.

„Mi smo u ovaj projekat ušli zahvaljujući Regionalnoj privrednoj komori Zaječara. Edukacija u okviru projekta je održana kod nas u Rogljevu gde smo dosta toga naučili. Sa studijskog putovanja smo poneli lepe utiske i dosta ideja. Turizmom se bavimo osam godina i stečeno znanje će nam itekako pomoći u poslovanju, kazala je Jovanović.

Jelena Zagorac, predstavnik pivnice Zagorac, iz Rajca ima posebnu priču. Do nedavno novinarka u Novom Sadu, sada se bavi turizmom u Rajcu.

„Nedavno sam se vratila u Rajac i pokrenula neku svoju priču. Ideja se rodila nakon jednog odmora i dolaska kući. Ovaj projekat mi je dao priliku i nadu. Počela sam da se bavim vinom i turizmom kao sedma generacija. Radim sa ocem i predstavnica sam i udruženja Mladi sa Rajačkih pivnica. Preko ovog projekta sredila sam unutrašnjost druge pivnice koja je sada u nekom modernijem ruhu. To mi je dodatni vetar u leđa da krenem sa onim sa čim želim da se bavim a to je turizam. Krenula sam da se bavim i vinogradarstvom, da pravim vina sa svojim ocem. U selu ima još par mladih ljudi povratnika koji su rešili da tamo nešto stvore. Nas nekoliko funkcionišemo kroz udruženje, ali svako od nas ima svoj podrum, vinariju i svi jedni drugima pomažemo, zajedno pravimo vina, jedni drugima dajemo savete, zajedeno se predstavljmo na sajmovima što je vrlo zanimljivo ljudima i uglavnom nas tako i prepoznaju“, kazala nam je Zagorac.

Uspostavljanje pečata kvaliteta od strane Privredne komore Srbije za pružaoce usluga u turizmu ima za cilj da poboljša ukupni kvalitet usluge u oblasti turizma, poveća vidljivost kao i interakciju između pružalaca usluga. Jednom stečen, pečat kvaliteta je snažna motivacija za nosioca da ga zadrži na duži vremenski period, a samim tim i da redovno unapređuje svoje usluge.

Prikaži više

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Back to top button