Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje, Unijom poslodavaca Srbije i Privrednom komorom Srbije, pokrenulo je nacionalnu anketu o potrebama poslodavaca za zanimanjima, znanjima i veštinama za period 2025–2027. godine.
Anketa je podržana u okviru saradnje Nemačke i Srbije, koju sprovodi GIZ GmbH i zajedničkih napora da se osnaži tržište rada i omogući bolje planiranje politika zapošljavanja u Republici Srbiji.
„Poslodavci su ključni sagovornici u kreiranju efikasnih mera zapošljavanja. Ova anketa omogućava da njihove potrebe postanu vidljive i budu integrisane u planiranje obuka i drugih vidova podrške na tržištu rada,“ poručeno je iz Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Istraživanje sprovodi agencija Ipsos Stratedžik Marketing i obuhvatiće 2.200 poslodavaca – od preduzetnika i mikro preduzeća do srednjih i velikih kompanija – sa teritorije cele Srbije. Posebna pažnja biće posvećena Nišavskom, Rasinskom i Sremskom okrugu, gde se trenutno sprovodi pilot programa „Garancija za mlade“, usmerenog ka zapošljavanju mladih do 30 godina.
Cilj ankete je da se dobiju precizni i aktuelni podaci o: zanimanjima koja nedostaju na tržištu rada, očekivanim promenama u kadrovskoj strukturi, veštinama i znanjima koja su neophodna privredi.
Na osnovu rezultata, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja će planirati mere aktivne politike zapošljavanja, a posebno obuke za tržišta rada i potrebe poslodavaca i druge vidove podrške.
Terensko ispitivanje sprovodi se od maja do avgusta 2025. godine.
„Pozivamo sve poslodavce koji dobiju poziv za učešće u anketi da se odazovu. NJihovi odgovori će direktno uticati na kreiranje rešenja koja mogu poboljšati kako poslovanje pojedinačnih privrednih subjekata, tako i ukupnu zapošljivost stanovništva u Srbiji,“ navodi se u zajedničkoj poruci partnera ankete.