Grad Zaječar raspisao je javnu nabavku za sanaciju pešačkog mosta na Keju 9. brigade. Reč je o postojećem drvenom mostu kod Popove plaže.
Kako se navodi u dokumentaciji, pregledom konstrukcije pešačkog mosta je ustanovljeno da je usled neodržavanja mosta došlo do prvo postepenog, a zatim progresivnog propadanja njegove drvene konstrukcije, prvenstveno u zonama oslanjanja mosta na betonske oporce. Može se primetiti i degradacija nosača u sklopu mosta u zonama koje su prvo na udaru atmosferalija, znači u gornjim zonama nosača u kontaktu sa gazećom površinom. U dokumentaciji se još navodi da su podne talpe dotrajale, ali ovo je zamenljiva kategorija i potrebno je redovno menjati ove elemente u toku ekslpoatacije.
Dodaje se još, da je plan je da se najpre pritupi demontaži ove konstrukcije, u toku koje će biti zatvoren Kej 9. brigade kako bi se obezbedio prostor za lagerovanje demontiranih elemenata, kao i za pozicioniranje dizalice.
Tokom trajanja radova, saobraćaj u ovom delu grada odvijaće se obilazno i to ulicom Avnoja oko Oaze mira, oko zatvorenog segmenta Keja 9. brigade.
U okviru sledećeg koraka, kako se navodi, složeni segmenti mosta biće utovareni na organizovani transport i biće odvezeni na plato koji izvođač za sanaciju i reparacije. Očekuje se da će izvođač kompletan materijal odvesti u svoju fabriku gde će u kontrolisanim uslovima moći da uradi pregled i popravke elemenata konstrukcije mosta.
U dokumentaciji se pojašanjava sledeće:
„Svi elementi drvene konstrukcije koje nije moguće reparirati se zamenjuju novim elementima. Svi čelični okovi i štapasta spojna sredstva koja se ne mogu ponovo upotrebiti se izrađuju u skladu sa originalnim projektom. Podne talpe se prave od masivnog drveta, borovine i predviđene su za ugradnju bez posebne površinske zaštite jer je ovo habajuća površina koja se svejedno skida, a pozicija je zamenljiva i očekuje se njeno menjanje tokom ekspoatacije mosta“.
Poslednji korak podrazumeva samu rekonstrukciju mosta, kada će takođe biti zatvoren Kej 9. brigade kako bi se obezbedio prostor za lagerovanje isporučenih elemenata, prostor za predmontažu kao i za pozicioniranje dizalice.
Ovaj most je u novembru zatvoren za upotrebu.
Ponude se mogu dostaviti do 11. marta ove godine, do 11 sati, a zainteresovani o tome mogu da pogledaju na linku.
Da je adekvatno održavan i čuvan da ne propadne ne bi trebala rekonstrukcija.