Od svih ,,sila trenja”, ona koja najviše usporava ljudski napredak je neznanje.
(Nikola Tesla)
Vođeni važnošću edukacije za čoveka ali i situacijom da ona nije u istoj meri svima podjednako dostupna, realizovan je projekat „Edukacijom do emancipacije“.
Cilj projekta je doprinos društvenom i ekonomskom osnaživanju naše najranjivije grupe stanovništva, nezaposlenih ili povremeno/privremeno zaposlenih žena, posebno onih koje žive u ruralnim područjima.
Selekciju su prošle 34 žene koje su tokom 12 meseci sa uspehom pohađale obuke koje će ih osposobiti za samostalan rad u oblasti seoskog turizma i proizvodnje, promocije i prodaje sopstvenih proizvoda, sa posebnim akcentom na internet prodaju.
Stečena znanja i veštine sada mogu da primene i da započnu svoje poslove ili unaprede i prošire poslovanje te tako uvećaju prihode i obezbede ekonomsku stabilnost.
Projekat je realizovalo udruženje građana „Village“ uz podršku Evropske unije.
Tokom 12 meseci kandidatkinje su prošle obuke iz regitracije i kategorizacije turističkog domaćinstva, IT obuku po modulima, teorijsku i praktičnu obuku o značaju i izradi suvenira, dve terenske radionice na padinama Rtnja i Homoljskih planina o prikupljanju, sušenju i pakovanju lekovitog bilja. U okviru radionice polaznice su posetile kompaniju „Adonis“ doo Sokobanja koja se bavi otkupom i preradom lekovitog bilja. Takođe u okviru projekta za polaznice su organizovane dve studijske posete etno restoranu „Stara vodenica“ u Sokobanji, Etno kompleksu „Ilino“ u Ilinu, Etno kući „Stanojević“ i destileriji „Rtanjska vatra“. Ove studijske posete su se pokazale kao svrsishodne jer su polaznice razmenile puno ideja, saveta i primere dobre prakse.
Zavrsni događaj projekta realizovan je u Zlotu u okviru sajma etno hrane na kome su polaznice promovisale svoja stečena znanja i veštine prikazavši suvenire, proizvode domaće radinosti i prezentaciju gastronomske ponude.
Udruženje građana „Village“ u okviru projekta izdalo je četiri publikacije i to: Flajer o projektu, Moj vodič za razvoj turizma na selu, Brošura o suvenirima i tehnikom izrade istih i završni flajer projekta.
Rezultati projekta predstavijeni su široj javnosti u periodu od 30. do 31. oktobra u Domu omladine u Boru, Medija centru u Bor i konferencijskoj sali restorana „Barba“ u Boru.
UG „Village“ će nastaviti da pruža polaznicama tehničku podršku u njihovim budućim poslovnim aktivnostima.