Najnovije vesti
Home / Ritam grada / U Zaječaru održana debata na temu „Sinergijom do bolje javne uprave“: Građani ključni u procesu reforme javne uprave
U Zaječaru održana debata na temu „Sinergijom do bolje javne uprave“: Građani ključni u procesu reforme javne uprave

U Zaječaru održana debata na temu „Sinergijom do bolje javne uprave“: Građani ključni u procesu reforme javne uprave

Okrugli sto na temu „Sinergijom do bolje javne uprave“, organizovan je u Regionalnoj agenciji za razvoj Istočne Srbije – RARIS u Zaječaru.

Okrugli sto je osmišljen kao svojevrsna debata tokom koje su predstvanici institucija, policije, obrazovanja, zdravstva, imali priliku da izlože svoje probleme, zapažanja i pojedinosti koje imaju u svom radu i u procesu reformi svojih institucija.

Cilj okruglog stola koji je deo je dvogodišnjeg projekta „Partnerstvom do dobre JAvne uprave“ je pronalaženje metoda da se u sinergičnom delovanju javnih uprava i organizacija civilnog društva u gradu Zaječaru, rad javnih službi dodatno poboljša i približi građanima Zaječara.

Prema rečima Tare Tepavac, iz Evropskog pokreta u Srbiji, sama motivacija i cilj projekta „Partnertsvom do JAvne rasprave“ je da se građanima obezbedi mehanizam za uključivanje u proces reforme javne uprave.

„S obzirom na to da je to proces koji treba da bude prilagođen njihovim potrebama, naš cilj je da građani sa nama podele njihove ideje, utiske, iskustva o tome kakva im je javna uprava potrebna, istovremeno da ih motivišemo da se uključe u ceo proces jer su upravo oni ti koji finansiraju javne usluge. Drugi aspekt ovog projekta je istraživački aspekt. Mi srovodimo istraživanja i analize o trenutnom procesu javne uprave, kao i kampanju „Ja u centru pažnje, ja kao javna uprava“ a istovremeno i „Ja kao građanin“.

Katarina Tadić, iz Centra za evropske politike, je na sastanku istakla da su se u okviru projekta pre svega, fokusirali na tri grupe javnih usluga, usluge u primarnoj zdravstvenoj zaštiti u Domovima zdravlja, upis dece u predškolske ustanove i osnovne škole i usluge administrativne službe policije.

“ Ono što naši rezultati pokazuju jeste da zadovoljstvo građana preovlađuje nad nezadovoljstvom. Postoje određeni sistemski problemi koji su prepoznati od strane građana u sistemu zdravstva. To su pre svega, čekanje i redovi, sporost same administracije kao i dužina čekanja na pregled. Sa druge strane, ono što naša istraživanja pokazuju je da su građani dosta neinformisani kada se radi o pravima pacijenata, pa posebnu pažnju treba obratiti i na taj problem“.

Građani svoje sugestije, priče i iskustava u oblasti primarne zdravstvene zaštite, upis dece u predškolske ustanove i osnovne škole, kao i u oblasti administrativne službe policije, mogu da pošalju na www.moja uprava.rs

Svi problemi će biti razmotreni i analizirani a zatim prosleđeni nadležnim institucijama uz zahtev da na njih reaguju.

Projekat spovode Evropski pokret u Srbiji (EPuS) i Centar za evropske politike (CEP), uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), i saradnju 12 partnerskih organizacija iz različitih gradova i opština Srbije, među kojima je i Timočki omladinski centar.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>