Najnovije vesti
Home / Ritam grada / U ZAJEČARSKOM URGENTNOM CENTRU PACIJENTKINJA FIZIČKI NAPALA DOKTORKU! Intervenisala policija!
U ZAJEČARSKOM URGENTNOM CENTRU PACIJENTKINJA FIZIČKI NAPALA DOKTORKU! Intervenisala policija!

U ZAJEČARSKOM URGENTNOM CENTRU PACIJENTKINJA FIZIČKI NAPALA DOKTORKU! Intervenisala policija!

Tokom pružanja  medicinske pomoći u zaječarskoj Službi za prijem i zbrinjavanje ugentnih stanja, pacijentkinja je fizički napala doktorku. Fizičkom napadu prethodile su verbalne pretnje koje je pacijentkinja upućivala medicinskom osoblju. Iako se radi o lakšim telesnim povredama, svi su šokirani ovakvim događajem. 

U utorak, 29. avgusta u ranim jutarnjim časovima u Urgentnom centru Zdravstvenog centra u Zaječaru pacijentkinja je fizički napala osoblje ove službe. Pacijentkinja je napala doktorku u toku pružanja pomoći, a verbalne uvrede su, prema rečima zaposlenih u ovoj službi, počele od samog ulaska u ordinaciju.

„Ono što je po meni najveći problem je rečenica koja je izrečene te noći „Vas lekare treba ubijati“. Problem je utoliko veći jer nije bilo gužve u tom trenutku, jer da je bilo gužve to bi možda bilo opravdano. To je samo kulminacija dugogodišnjih problema na verbalne pretnje, uvrede. Da ne budem prestrog i kritičan, ali na to smo već navikli, ali, dugogodišnje ćutanje i nerešavanje tih problema, nas polako dovodi do ovakvih nemilih situacija koje se dešavaju. Na žalost, ovo  nije prva situacija  nasilja nad zdravstvenim radnicima, a bojim se da nije ni poslednja. Mi se nećemo svetiti, niti biti represivni prema takvim ljudima i to se nikada neće desiti, istakao je Dr Miljan Jović, načelnik Urgentne medicine ZC Zaječar i dodao:

„Mi ćemo i dalje profesionalno nastaviti da radimo. Međutim, dolaziti na posao, raditi sa pacijentima u takvom strahu, u odbojnoj atmosferi prilično je opterećujuće za sve. Gubi se atmosfera poverenja, na relaciji pacijent-doktor, koja je jedna od premisa rada u medicini, naročito službe koja se bavi urgentnim zbrinjavanjem, kao što je Služba urgentnog prijema i Služba hitne pomoći. Voleo bih kada bi se ovakve stavri manje dešavale, ako postoji problem u službi treba se obratiti načelniku, menadžmentu Zdravstvenog centra, zaštitniku prava pacijenata. To postoji i to funkcioniše i to donosi rezultate, pa će se greške i problemi ispraviti. Ovaj način nikako ne opravdamo i nikako ne podstičemo. Svi dobro znamo da zdravstveni radnici na svom radnom mestu moraju biti posvećeni pacijentu i da se u Službi urgentnog prijema to tako i radi. Osoba koja je zatražila pomoć „pljunula“ je na ruku koja joj je pružila pomoć. Ako gradimo našu budućnost na ovim temeljima, gde su lekari neprijatelji, plašim se da će generacije koje dolaze iza nas imati mnogo više problema, nego što ih mi sada imamo. Zato apelujemo na jedno razumnije ponašanje“.

Inače, policija je morala da reaguje u ovom slučaju. Situacija je rešena tako što je pacijentkinja bila poslata na naknadna snimanja gde je utvrđeno da je stanje u redu. Ona je nakon medicinskog zbrinjavanja otišla kući.

I služba Hitne pomoći takođe ima slične probleme u radu. Dr Miroslav Nedeljković, načelnik Hitne službe je takođe apelovao na pacijente da budu strpljivi.

„Služba Hitne pomoći je slična služba s tim što smo mi više izloženi verbalnom nasilju, naročito preko telefona 194. Imamo dve linije koje su često u isto vreme zauzete i tu smo izloženi raznim psovkama, pretnjama, jer neki to rade iz zadovoljstva, ne uvek zbog pogoršanja zdravstvenog stanja. Zato oni kojima smo stvarno potrebni ne mogu da nas dobiju. Pošto mi radimo sa jednom mobilnom ekipom, bude problema jer svakome je njegova stvar najhitnija. Mi moramo da radimo trijažu, tačnije neku vrstu razvrstavanja tegoba pacijenata po nivou hitnosti, da odemo gde je hitnije, gde je život neposredno i direktno ugrožen. Više puta je lomljeno staklo na ulazu u Hitnu službu, lomljena su i vrata, ormani sa lekovima…Moram da kažem da nije uvek bila u pitanju hitna stvar i život pacijenata nije bio ugrožen“, ističe Dr Nedeljković.

On apeluje na građanstvo za strpljenje jer služba radi sa jednom ekipom na terenu, pa ne mogu u isto vreme da stignu na više mesta. Neka perspektiva je da Hitna služba dobije dve ekipe za teren, ali to ima veze sa Ministarstvom zdravlja. Zaječar ima relativno nepovoljan demografski položaj, a rad je organizovan po nekim normativima pa jedna ekipa, lekar, rehničar i vozač, idu na šest hiljada stanovnika.

„To građani treba da razumeju. Mi činimo sve da im pomognemo jer smo mi zato i ovde“, dodaje Dr Nedeljković.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>