Najnovije vesti
Home / Kultura / Šta čitaju Zaječarci?
Šta čitaju Zaječarci?

Šta čitaju Zaječarci?


Zimske večeri su idealna prilika da se pročita bar jedna dobra knjiga. Čitanjem otvaramo nove vidike i obogaćujemo dušu, a knjiga ima moć da nas uvuče u neki novi svet za koji često nismo ni znali da postoji. Međutim, u moru izdanja i naslova koji gotovo svakodnevno izlaze na tržište, odabrati pravo štivo možda i nije tako lako. Šta su najčešće birali Zaječarci, šta su ljubitelji pisane reči u Zaječaru najviše čitali u prošloj godini pitali smo Irenu Jović Stanojević, vlasnicu knjižare „Kaligraf“ u Zaječaru, koja ističe da su najčitaniji naslovi u prošloj godini bili oni koje su napisali domaći autori.

„Mi smo svakako oborili rekord knjigom „Šanko si Bonka zalibi“, ali je to nekako i logično jer je u pitanju domaća priča, iz istorijske prošlosti naše varoši i jedne naše istinite priče za koju mnogi kažu da je srpska Karmen. Zaječarci su rasuti svuda po Srbiji i svetu, pa često ta knjiga odlazi za poklon i van zemlje i mene posebno raduje da je ta knjiga toliko dobila popularnost. Vlada veliko interesovanje profesionalaca i umetnika iz različitih oblasti, od muzičara koji sada žele ponovo da obrađuju tu pesmu i da je možda donesu na svoj način, pa do filmskih stvaralaca koji pokazuju interesovanje da tu priču pretvore u kinematografsku, da to bude film, ili mjuzikl, serija od pet, šest epizoda. Što se tiče ostalih autora i ostalih izdavačkih kuća sa kojima se susrećemo, uglavnom su to bili domaći autori. Na prvom mestu je knjiga „Nigde nema te“ Jelene Bačić Alimpić, potom dolazi Ivana Bobić Mojsilović „Tvoj anđeo čuvar“ i treća knjiga je knjiga Dejana Stojiljkovića „Olujni bedem“. Od stranih autora, dve najtraženije su „Špijunka“, Paula Koelja i „Čovek po imenu Uve“, Federika Bakmana, po kojoj je i rađen film u prošloj godini i koji je bio zapažen u toj vrsti umetnosti“, istakla je Irena Jović Stanojević.

Kada je reč o izdavačima, i dalje su najtraženija Lagunina izdanja, a prema rečima Irene Jović Stanojević to i ne čudi, jer ta izdavačka kuća za sada ima najveću produkciju.

„Odmah potom dolaze „Vulkan“, „Kreativni centar“, što se tiče dečijih knjiga, tu je „Publik praktikum“, zatim „Data status“, koji izbacuje puno interesantnih naslova, zatim „Leo komerc“, koji je dosta interesantan, jer su se posebno posvetili literaturi koja se tretira kao motivaciona, tačnije, u pitanju je popularna psihologija i to je ujedno najpopularniji žanr kod publike. To se uklapa u standarde i profile koji vladaju svetom a to je buđenje duhovnosti, buđenje naše svesti, suočavanje sa našim egom, sa našim ličnim poimanjem stvari i način da se prevaziđu određene brige, problemi, situacije u kojima smo se našli. Ta vrsta literature je u ekspanziji, kako u svetu, tako i kod nas i sve je više ljudi koji traže tu vrstu pomoći jer kroz lično iščitavanje i lično tumačenje, mogu na najbolji mogući način da sebi pomognu, posebno jer smo mi društvo koje nije naviklo na pomoć psihijatra, psihoterapeuta“, zaključila je Irena.

Podsetimo, najuspešniji ljudi koji su tokom života ostvarili izvanredne sportske rezultate, stvorili vodeće svetske kompanije, dokazali se u oblasti umetnosti, poezije, pročitali su bezbroj knjiga, zabeležili mnoštvo citata kojim su se vodili kroz život. Zato ne dozvolite da, ako do sada niste, u ovoj godini napravite svoju malu biblioteku i svoju top listu najčitanijih knjiga jer kako je rekao američki biznismen, pisac i motivacioni govornik Džim Ron „Nije stvar u tome koliko knjiga košta. Stvar je u tome koliko tebe košta da je ne pročitaš“. Mislite o tome.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>