Najnovije vesti
Home / Vesti / Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar: Više od 40 kilometara novog koloseka
Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar: Više od 40 kilometara novog koloseka

Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar: Više od 40 kilometara novog koloseka

Do sada rekonstruisan 41 kilometar novog koloseka između Matejevca i Knjaževca.

Radovi teku prema planu i odvijaju se na više mesta duž pruge istovremeno. Preostalo je da se rekonstruiše još dvanaest kilometara pruge između Svrljiga i Knjaževca, pa da čitava deonica Matejevac – Knjaževac bude završena, navodi se na sajtu Infrastrukture železnice Srbije.

Trenutno su u toku radovi na najtežoj železničkoj deonici dugoj trinaest kilometara kroz Svrljišku klisuru. Reč je o izuzetno nepristupačnom terenu, zbog čega se rekonstrukcija pruge kroz klisuru odvija u izuzetno teškim uslovima. Do sada je kroz klisuru završeno oko šest kilometara pruge, odnosno nešto manje od polovine ove najteže deonice na čitavoj pruzi Niš – Zaječar.

Na ovoj deonici pruge rekonstruisano je i ukupno 13 tunela, uključujući i najduži i najteži tunel Gramada (1.701 metar).

Radnici „Infrastrukture železnice Srbije“ započeli su i uređenje železničke stanice Svrljig. Na staničnoj zgradi urađena je nova fasada, u toku je unutrašnje uređenje, a predstoji i parterno uređenje staničnog prostora.

Radovi se odvijaju u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja, a tokom rekonstrukcije pruge između Niša i Zaječara teretni vozovi saobraćaju pravcem Niš – Mala Krsna – Požarevac – Majdanpek – Prahovo. Glavna priprema za rekonstrukciju ove pruge urađena je novembra 2018. godine, kada je završen remont pruge Požarevac – Majdanpek, kao alternativnog železničkog pravca za prugu Niš-Zaječar.

U toku su radovi i na polaganju novih koloseka između železničkih stanica Podvis i Knjaževac.

Pored toga, do sada su završeni i svi radovi na 18 mostova i 18 čeličnih propusta između Niša i Zaječara ukupne dužine oko 424 metra, koji podrazumevaju rekonstrukciju i neophodnu zamenu pragova. Takođe, između Matejevca i Knjaževca rekonstruisano je ili su radovi u završnoj fazi na ukupno 38 putnih prelaza.

Pruga Niš – Zaječar duga je 108 kilometara. Radovi njenoj rekonstrukciji počeli su 25. februara prošle godine, a rok za njihov završetak je 19. avgust 2020. godine. Ukupna vrednost radova iznosi 38,8 miliona evra. Pruga je puštena 1922. godine, a poslednji put kompletno je bila rekonstruisana pre skoro šest decenija, zbog čega je brzina vozova na više deonica bila ograničena na 10-20 kilometara na sat. Ta pruga jedna je od najlepših i najtežih pruga u ovom delu Evrope. Duž pruge Niš – Zaječar, nalaze se 52 mosta ukupne dužine 1,8 kilometara i 36 tunela ukupne dužine od 23 kilometra, kao i 90 putnih prelaza. Ova pruga je karakteristična i po tome što je jedna od retkih u Evropi sa radijusima krivina od 240-250 metara, a ima ih preko 60.

Izvor: Infrastruktura železnice Srbije

One comment

  1. Železnička pruga Niš – Knjaževac – Zaječar – Negotin – Prahovo Pristanište je, po lepoti prirode kroz koju prolazi, jedna od najlepših pruga u Evropi; ona je od izuzetnog značaja ne samo za Srbiju, već za celu Evropu. Po njoj voze medjunarodni teretni vozovi koji vrše transport robe izmedju zemalja Severa i Juga. Želim da pohvalim sve inženjere koji su učestvovali u projektovanju rekonstrukcije, kao i sve radnike koji sprovode radove da bi Srbiji darovali jednu prugu nalik na Švajcarsku. Hvala gospodji Zorani Mihajlović, hvala Železnicama Srbije. Jedino što zameram je to da staničnim zgradama nije vraćen originalni izgled, sa čuvenim lukovima iznad prozora i vrata. Naime, stanične zgrade su delo čuvenog arhitekte Petra Gačića, remek-dela arhitekture iz početka prošlog veka. Trebalo je staničnim zgradama vratiti prvobitni dizajn i staviti ih pod zaštitu Države kao kulturno-istorijski spomenici. Impozantna priroda kroz koju pruga prolazi i romantične stanične zgrade arhitekte Petra Gačića privukle bi bezbroj turista iz čitavog sveta kao i Šarganska osmica. Ovo nije nikakva sporedna pruga, nikakvo „slepo crevo“, već veza izmedju dva medjunarodna koridora: Koridora 10 u Crvenom Krstu (Nišu) i rečnog Koridora 6 (reka Dunav) u luci „PRAHOVO“. Zato smatram da bi pruga Niš – Knjaževac – Zaječar – Negotin – Prahovo Pristanište trebalo da dobije status medjunarodne pruge. Takodje sam oduševljen idejom o izgradnji povezne pruge Negotin – Bregovo (Bugarska) – Vidin (Bugarska) i njenom povezivanju sa bugarskim železnicama predvidjenim projektom „Koridor Istok“.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>