Najnovije vesti
Home / Vesti / Zaječar: Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalna policija u 2017. IMALI PUNE RUKE POSLA
Zaječar: Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalna policija u 2017. IMALI PUNE RUKE POSLA

Zaječar: Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalna policija u 2017. IMALI PUNE RUKE POSLA

Odeljenje  za inspekcijske poslove i komunalnu policiju iz Zaječara u 2017.godini imalo je dosta posla. Težište rada u ovom periodu je bilo na primeni redovnih inspekcijskih pregleda sa kontrolnim listama u svim oblastima rada inspekcije, na donošenju  rešenja o rušenju nelegalno izgrađenih objekata shodno Zakonu o ozakonjenju (a doneto je  oko 7800 rešenja o rušenju), na kontroli komunalnog reda naročito u oblastima zauzeća javnih površina, javnog parkiranja, prevoza putnika, raskopavanja javnih površina,održavanja javnih površina i na aktivnosti i kontrole u oblasti zaštite životne sredine.  Preduzimane su mere u skladu sa zakonima i gradskim Odlukama onako kako je propisano i to prema svima, što je pozitivno, i nije bilo pritužbi na rad inspekcije koje je trebalo razmatrati po posebnoj proceduri. Radom i nadzorom inspekcije u 2017. godini, sprečene su određene štetne posledice po zaštićenja dobra i interese uprave i građana.

Na teritoriji Grada Zaječara tokom 2017. godine obavljeno je ukupno 1050 inspekcijskih pregleda, komunalne inspekcije. Posla je bilo i za građevinsku inspekciju, inspekciju za zaštitu životne sredine i saobraćajnu inspekciju. Po Odluci o komunalnom uređenju na području Grada Zaječara obavljeno je 544 inspekcijskih pregleda, po Odluci o držanju životinja 56, po Odluci o rasporedu radnog vremena 51, po Oduci o javnim parkiralištima i Pravilniku o uklanjanju vozila 24 i po drugim propisima 375. Doneto je ukupno 60 rešenja – 54 za vozila, 2 za komunalno uređenje i 4 po drugim propisima. Prekršajnom sudu nije podneta ni jedna prijava, ali je izdato 12 prekršajnih naloga. U toku godine bilo je ukupno 243 prijava građana od kojih je rešeno 234, a poslatih obaveštenja bilo je 102.

I Građevinska inspekcija imala je posla tokom prošle godine. Pokrenuto je ukupno 80 postupaka, od čega je 62 bilo po prijavi građana. Doneto je bilo ukupno 15 rešenja – 2 o obustavi radova, 9 o rušenju objekata i 4 za ostalo. Od 62 prijave građana rešeno je 57 slučajeva.

Kontrolu je vršila i Inspekcija za zaštitu životne sredine. Ona je sačinila u 2017. godini 158 zapisnika, obavila je 153 kontrole i donela rešenje za 57. Takođe, obavljeno je 83 kontrola zagađenja vazduha, 8 kontrola zaštite od buke, 10 o upravljanju otpadom, 35 za zaštitu životne sredine, 12 po Zakonu o zaštiti od nejonizujućih zračenja, 5 kontrola po Zakonu o proceni uticaja na životnu sredinu i 105 po upućenim zahtevima i dopisima. Bilo je dve prijave građana koje su i rešene. Po zahtevima nije bio pokrenut ni jedan prekršajni postupak.

Saobraćajna inspekcija je tokom prošle godine sačinila 286 zapisnika od čega je doneto 170 rešenja. Vršena je kontrola lokalnog prevoza, 14 kontrola linijskog i vanlinijskog prevoza putnika,  5 prevoza stvari, 1 kontrola prevoza za sopstvene potrebe i 257 auto taksi prevoza. Na gradskim i nekategorisanim putevima takođe su vršene kontrole. Ovoj inspekciji podneto je 11 prijava, a izdato je ukupno 16 prekršajnih naloga. Od ukupno 195 prijava građana rešeno je 191.

U OVOJ GODINI POJAČAN NADZOR

Težište rada u 2018.godini Odeljenja za inspekcijske poslove i komunalnu policiju biće usmereno na brojne pa i pojačane kontrole.

U planu je nastavak procesa ozakonjenja i donošenja rešenja o rušenju nelegalno izgrađenih objekata na teritoriji Grada, potpuna primena Zakona o stanovanju i održavanju zgrada u delu aktivnosti inspekcije oko donošenja rešenja stambenim zajednicama da se registruju, pojačana kontrola rada Javnih preduzeća, aktivnosti inspekcije oko zaštite akumulacije Grliško jezero, aktivnosti i kontrola u oblasti zaštite životne sredine. Biće pojačana kontrola javnog prevoza putnika od strane komunalne policije i saradnja sa inspekcijom i sa drugim organima, pojačana kontrola čišćenja i održavanja javnih površina, pojačana kontrola primene Odluke o opštem kućnom redu u stambenim i stambeno poslovnim zgradama. Sve to radiće se u cilju što potpunije primene Odluke o komunalnom uređenju na teritoriji Grada Zaječara.

U izveštaju ovog odeljenja se kaže i da je potrebno sprovesti niz mera kako bi njihov rad bio još više unapređen. Potrebno je kadrovsko pojačanje inspektora jer Odeljenje trenutno radi sa najmanjim brojem inspektora u poslednjih deset godina, zatim angažovanje radnika po ugovoru i tokom cele 2018. godine, zbog vrlo bitnog procesa ozakonjenja objekata i obima posla koji zahteva ova aktivnost, povećanje broja vozila koja bi bila stavljena na upotrebu Odeljenju, bar za jedno dodatno. Potrebna je i bolja i intenzivnija koordinacija sa drugim inspekcijama, na nivou Okruga i unapređenje rada kroz prisustvo obukama i usavršavanjima, a što je i obaveza propisana Zakonom o inspekcijskom nadzoru.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>