Najnovije vesti
Home / Ritam grada / Predstavljen LOGO BUDUĆEG BRENDA ISTOČNE SRBIJE -Pobednici iz Slovenije
Predstavljen LOGO BUDUĆEG BRENDA ISTOČNE SRBIJE -Pobednici iz Slovenije

Predstavljen LOGO BUDUĆEG BRENDA ISTOČNE SRBIJE -Pobednici iz Slovenije

Logo budućeg regionalnog brenda istočne Srbije „BALCANICA SUPERIOR“ predstavljen je juče u Zaječaru. Na konkursu je učestvovalo 134 dizajnera iz četiri države – Srbije, Rumunije, Bosne i Hercegovine i Slovenije a za zvanični logo brenda, Komisija je izabrala rad slovenačkog dizajn studija „Felicijan Sedmak“ iz Ljubljane. Pobednici su dobili novčanu nagradu u iznosu od 250 evra.

Dizajn logoa se bazira na drevnim motivima i nacionalnim šarama. Manipulacija šarom izvorno inspirisanom drevnim slovenskim i vlaškim vezovima, omogućila je implementaciju inicijala Balcanica Superior „B“ i „S“ u formu u cilju pojačanja identiteta. Tekstualni deo logoa Balcanica Superior zasnovan je na klasičnim rimskim slovima. Ovo savršeno odgovara latinskom korenu naziva i povezanosti istočne Srbije sa rimskom istorijom.

„Kada smo videli konkurs za izbor logoa regionalnog brenda Balcanica Superior, bili smo veoma uzbuđeni jer smo konačno dobili priliku da dizajniramo nešto vezano za zemlju koju poznajemo zaista dobro. Ovo nas je zaista motivisalo i preplavilo idejama o tome kako bi logo Balcanica Superior trebalo da izgleda i šta predstavlja. Bili smo veoma svesni kako značaja lokalnog nasleđa, tako i uobičajenih grafičkih elemenata regiona. Tradicionalni vez, narodna nošnja, elementi iz lokalne arhitekture, čak i hrana. Kombinovanjem ovih drevnih elemenata u moderan oblik, pratili smo stroge principe grafičkog dizajna. Logo je izrađen na moderan način, uzimajući u obzir tradicionalni dizajn. Napravili smo korak dalje i dizajnirali glavni grafički elemenat koji uključuje inicijale Balcanica Superior, što je pomoglo isticanju samog brenda. Ovo je važno jer logo mora biti prepoznatljiv ali i lako primenljiv. Korišćenjem svih ovih elemenata rezultiralo je pobedničkom kombinacijom na konkursu za izbor logoa na kome je učestvovao Felcijan Sedmak. Srećni smo zbog odluke žirija“, rekao je u video poruci Artur Velecijan iz Slovenije, jedan od dvojice vlasnika studija čiji je predlog za logo brenda istočne Srbije, pobedio.

Prema rečima direktora RARIS-a, Vladana Jeremića, veliko je zadovoljstvo što se nastavlja proces izrade brenda istočne Srbije, nakon što je definisano ime regionalnog brenda „Balcanica Superior“, početkom ove godine.

„Mi smo maja meseca raspisali konkurs za izbor grafičkog dizajna, odnosno logoa. Potrudili smo se da se informacija o tom konkursu proširi i van granica naše zemlje i izuzetno smo zadovoljni jer smo dobili nešto više od 200 predloga, od 134 autora iz četiri države. Ideja ovog brenda je da se naši proizvodi i usluge bolje pozicioniraju na tržištu i budu konkurentniji. Od svih tih brojnih predloga, naša petočlana komisija je radila prilično dugo i u uži izbor su ušla tri, a odabran je predlog slovenačkog dizajnerskog studija, istakao je Vladan Jeremić.

Projekat menadžer u RARIS-u, Dragan Milutinović, je rekao da je bilo teško izabrati pobednički predlog.

„Imali smo veliki broj prijavljenih na ovom konkursu, bilo je teško izabrati pobednički predlog. Mi smo napravili uži izbor, a u uži izbor su pored nagrađenog , ušli predlozi Branislava Markovića iz Novog Sada i Dunje Ivanović iz Šapca. Oni će dobiti posebna priznanja. Sve ostale radove koji su pristigli na konkurs, u skladu sa pravilima, nećemo objavljivati. Jedini koji će se publikovati je pobednički logo koji je ujedno od ovog trenutka i zvanični logo regionalnog brenda. Ono što nam sledi je zaštita ovog logoa kod Zavoda za intelektualnu svojinu kako bi on i pravno bio zaštićen. Do kraja godine bi trebalo da raspišemo i konkurs za dodelu brenda budućim korisnicima. Mi ćemo pod brendiranjem obuhvatiti pre svega usluge u turizmu gde se misli na usluge pripreme hrane i usluge smeštaja. Mimo usluga u turizmu, ovaj brend će moći da koriste i regionalni proizvodi. U obzir će ući oni produkti koji imaju definisan jak, regionalni karakter, koji su proizvedeni od sirovina sa našeg regiona, koji su dizajnirani našim znanjem. Tu, pre svega, mislimo na neke zanatske i industrijske proizvode koji su karakteristični za naš region kao što su proizvodu od drveta, tekstila i slično, zaključio je Milutinović.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>