Najnovije vesti
Home / Ritam grada / Podnet zahtev za registraciju Regionalnog brenda istočne Srbije „Balcanica Superior“-USKORO KONKURS ZA DODELU PRAVA KORIŠĆENJA
Podnet zahtev za registraciju Regionalnog brenda istočne Srbije „Balcanica Superior“-USKORO KONKURS ZA DODELU PRAVA KORIŠĆENJA

Podnet zahtev za registraciju Regionalnog brenda istočne Srbije „Balcanica Superior“-USKORO KONKURS ZA DODELU PRAVA KORIŠĆENJA

Regionalna agencija za razvoj istočne Srbije iz Zaječar je 9. januara, Zavodu za intelektualnu svojinu i zvanično podnela zahtev za zaštitu Regionalnog brenda istočne Srbije „Balcanica Superior“. To je specifična vrsta oznake koju može da koristi više privrednih društava, odnosno više preduzetnika, lica, pod nadzorom vlansika žiga, a to je u ovom slučaju RARIS.  Ovaj brend garantuje kupcima da se radi o određenom stepenu kvalitetea brendiranog proizvoda ili usluge, kao i da su oni poreklom iz istočne Srbije. 

Regionalnim brendom „Balcanica Superior“ biće označavane usluge obezbeđenja smeštaja i pripremanja hrane u turizmu i proizvodi koji imaju jasan regionalni karakter i koji ispune definisane kriterijume. Raris će uskoro raspisati i konkurs za dodelu Regionalnog brenda istočne Srbije.

„Raris je rešio da Novu godinu započne sa lepim stvarima i mi smo odmah po početku ove 2018. godine pokrenuli zvanični proces za registraciju Regionalnog brenda istočne Srbije „Balcanica Superior“ i Zavodu za intelektualnu svojinu smo upravo poslali zvaničan zahtev za registraciju žiga garancije, kako to procedura za zaštitu regionalnog brenda i nalaže. Proces koji smo vodili cele 2017. godine oko brendiranja u kome smo definisali kako će se budući regionalni brend zvati, kako će njegov znak izgledati, kome će se on dodeljivati i pod kojim uslovima, je završen i u ovoj godini smo stratovali upravo sa podnošenjem zahteva za registraciju ovog regionalnog brenda. Uskoro ćemo raspisati konkurs za dodelu prava korišćenja regionalnog brenda“, istakao je Vladan Jeremić, direktor RARIS-a.

Prema rečima Dragana Milutinovića, projekt menadžera u RARIS-u, registracija kod Zavoda za intelektualnu svojinu je prvi korak u toj pravnoj formulaciji i zaokruživanju uspostavljanja Regionalnog brenda istočne Srbije.

„S obzirom na to da Zavod za intelektualnu svojinu registruje više vrsta žigova, mi smo se odlučili da Regionalni brend istočne Srbije „Balcanica Superior“ bude registrovan kao žig garancije. To je specifična vrsta oznake koju može da koristi više privrednih društava, odnosno više preduzetnika, lica, pod nadzorom vlansika žiga, a to je u ovom slučaju RARIS. On svojim etiketiranjem određenih proizvoda i usluga, garantuje da su ti proizvodi, odnosno usluge, ispunili određene kriterijume  i da potiču iz određenog područja, što je i cilj. S obzirom na to da će žig garancije biti registrovan kod Zavoda za intelektualnu svojinu, sva prava će imati RARIS, a prava za korišćenje će dobijati preduzetnici, pravna lica, zadruge, svi oni koji su registrovani u Agenciji za privredne registre, nakon konkursa koji ćemo raspisati vrlo brzo i to je naš sledeći korak, kada ćemo pozvati sve zainteresovane koji žele da na svoje proizvode ili usluge, stave žig garancije „Balcanica Superior“ koji će potrošačima preneti informaciju da to što kupuju zadovoljava određeni kvalitet , zadovoljava podređene kriterijume i da je proizvedeno u istočnoj Srbiji, istakao je Milutinović.

On je dodao da će žig garancije pokrivati ukupno devet klasa proizvoda i usluga, razvrstanih na osnovu Međunarodne klasifikacije roba i usluga za registraciju žigova, koja se sastoji iz liste klasa i sadrži opšta naznačenja roba i usluga sa objašnjenjima.

„Mi smo prilikom registracije samog žiga, definisali i sam spisak usluga, odnosno roba koji će moći na sebi da imaju žig garancije i taj spisak je sastavljen u odnosu na takozvanu „Ničansku klasifikaciju“. Ničanska klasifikacija je dobila naziv po gradu Nici, gde je ustanovljena i ona se koristi u međunarodnom sistemu žigova za razvrstavanja roba, odnosno usluga u određene klase i mi smo registrovali devet klasa. Tih devet klasa podrazumevaju usluge koje se odnose na obezbeđenje smeštaja u turizmu (hoteli, moteli, usluge pripreme hrane (restorane, kafane) i još osam klasa koje se odnose na grupe proizvoda, tako da će žigom moći da se markiraju amajlije, suveniri, nakit, proizvodi od kože, obuća, predmeti od kože, nameštaj, proizvodi od drveta, proizvodi od voća i povrća itd. Dakle široka lepeza usluga za koju smo procenili da će biti zanimljivi jer mogu da u sebi imaju regionalni karakter“, zaključio je Milutinović.

U RARIS-u napominju da će korinsici ovog žiga garancije morati za to i da plate, a to bi na godišnjem nivou iznosilo od 15 hiljada dinara, pa naviše za jednu firmu, u zavisnosti od toga koliko proizvoda i usluga će firma da brendira. Taj novac će se trošiti na dve stvari, jedan je za pokriće troškova samog procesa utvrđivanja da li neko ispunjava ili ne ispunjava uslove, dok će druga polovina novca otići za zajednički marketing i promociju.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>