Najnovije vesti
Home / Ritam grada / PIVARA U ISTOČNOJ SRBIJI OSVAJA I STRANO TRŽIŠTE „Zaječarac“ – od 2.000 akova do simbola regiona
PIVARA U ISTOČNOJ SRBIJI OSVAJA I STRANO TRŽIŠTE „Zaječarac“ – od 2.000 akova do simbola regiona

PIVARA U ISTOČNOJ SRBIJI OSVAJA I STRANO TRŽIŠTE „Zaječarac“ – od 2.000 akova do simbola regiona

Zaječarsko pivo već godinama je na dobrom glasu i još boljem ukusu mnogih pivopija u Srbiji i regionu, ali malo ko zna da ova penušava tekućina ima viševekovnu istoriju koju je nakratko uspela da prekine samo borba za oslobođenje najvećeg grada u istočnoj Srbiji.

Naime, popularni „Zaječarac“ je još krajem 19. veka bio dokazano pivo. Pivara u Zaječaru jedna je od najstarijih u Srbiji. Prvi pisani trag o proizvodnji piva u danas najvećem gradu istočne Srbije potiče još iz 1875. godine. Tadašnji načelnik Zaječarskog sreza u izveštaju upućenom ministru unutrašnjih dela Srbije zapisao je: „Prošle godine pivar ovdašnji proizveo 2.000 akova piva, koje se u samom narodu znatno troši“.

Za zvanični početak industrijske proizvodnje piva uzima se 1895, kada je grupa zaječarskih investitora osnovala fabriku „7. septembar“ kao akcionarsko društvo. Prva tehničko-tehnološka revolucija u razvoju pivare desila se u periodu od 1910. do 1921, budući da je nabavkom manje parne mašine i generatora za struju izbačen ručni način proizvodnje piva. Od tada, pivara je proizvodila gotovo sve vreme, čak i tokom Drugog svetskog rata.

Nedugo nakon rata zabeležen je napredak u svakom smislu. Sredinom šezdesetih počinje druga tehničko-tehnološka revolucija u razvoju pivare. Do 1970. zaokruženi su kapaciteti u varionici i podrumu, kao i u energetici. Iste godine, završeni su i građevinski radovi na izgradnji nove flašare, a prva automatska linija za otakanje piva, kapaciteta 32.000 boca na sat, počela je da radi 1971. Početak 21. veka obeležile su, takođe, novine. Došlo je do privatizacije i modernizacije pivare, ali i nove promene naziva. Tako 2008. „Zaječarska pivara“ postaje deo „Heineken grupe“. Poslednjih godina značajno se ulagalo u osavremenjivanje pogona fabrike i ambalaže, što je rezultiralo vrhunskim kvalitetom brendova koji se proizvode u ovoj pivari.

Od tada sve više pivopija uvek je za ZA ili popularni „Zaječarac“. „Zaječarsko pivo“, iako već dugo prisutno na našem tržištu, sve do 2013, važilo je za regionalni brend. Prepoznatljiv kvalitet i duga tradicija „Zaječarskog piva“ omogućila je ovom brendu da dobije svoj prostor širom Srbije. Potrošači su drugu godinu zaredom „Zaječarsko pivo“ proglasili omiljenim pivom u Srbiji, u tradicionalnoj akciji „Moj izbor“ koju organizuju Udruženje potrošača „Moja Srbija“ i Privredna komora Beograda. Priznanje „Moj izbor“ jedino je u Srbiji koje se dodeljuje isključivo na osnovu glasova potrošača i ove godine je „Zaječarsko pivo“ među 18 pivskih brendova proglašeno omiljenim od strane čak dve hiljade anketiranih kupaca.

„Zaječarac“ osvaja i region

Od 2014. „Zaječarsko“ se izvozi i prodaje u Bosni i Hercegovini, a od 2016. osvaja i tržište u Crnoj Gori i Austriji.

Samo ime ovog brenda zapravo promoviše i grad iz kojeg dolazi, a na taj način i Srbiju. „Zaječarsko“ je autentični srpski proizvod sa dugom tradicijom. „Zaječarska pivara“ planira da proširi izvozna tržišta jer je, prateći afinitete potrošača u Srbiji, kvalitet neosporan, a potražnja značajna.

Izvor: Blic

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>