Najnovije vesti
Home / Društvo / NA PODRUČJU ZAJEČARA GODIŠNJE SE DOGODI OKO 160 SAOBRAĆAJNIH NEZGODA
NA PODRUČJU ZAJEČARA GODIŠNJE SE DOGODI OKO 160 SAOBRAĆAJNIH NEZGODA

NA PODRUČJU ZAJEČARA GODIŠNJE SE DOGODI OKO 160 SAOBRAĆAJNIH NEZGODA

OD 2014. DO 2018. GODINE NA PODRUČJU ZAJEČARA DOGODILO SE 713 SAOBRAĆAJNIH NEZGODA, U KOJIMA JE 43 LICA MLAĐIH OD 14 GODINA ZADOBILO LAKŠE ILI TEŽE TELESNE POVREDE

Svetski dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda obeležava se svake godine, treće nedelje u novembru, u sve većem broju zemalja širom sveta. Povodom obeležavanja ovog dana, Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije iznela je podatke o broju saobraćajnih nezgoda na srpskim putevima, koji pokazuju da je saobraćajna kultura još uvek daleko od onoga što bi trebalo da bude. Naime, u proteklih pet godina u saobraćajnim nezgodama u Srbiji smrtno je stradalo 2.867 osoba, dok je 100.069 povređeno, od čega čak četvrtinu stradalih čine pešaci. Vodeći uzrok saobraćajnih nezgoda je neprilagođena brzina, zatim upotreba mobilnih telefona, vožnja u alkoholisanom stanju.

Životna priča Milana Šolaja, koja je u kratkom video spotu objavljena na Sajtu agencije za bezbednost saobraćaja, treba da posluži kao apel svim vozačima da se za volanom ne treba „igrati“.

-Vozio sam 140 kilometara na sat, hteo sam da promenim pesmu na radiju… zakačio sam bankinu. Bolje da je ostala ista pesma…bolje da sam zakasnio 10 minuta. Nikad nemoj da prekoračiš brzinu, i nikad nemoj da voziš bez pojasa, rekao je Milan u video spotu.

U periodu od 2014. do 2018. godine, na području Zaječara dogodilo se 713 saobraćajnih nezgoda. U tim nezgodama 28 lica je smrtno stradalo, dok je 495 zadobilo teže ili lakše telesne povrede. Godišnji prosek u gradu na Timoku je 160 saobraćajnih nezgoda.

„U periodu od 2014. godine do 2018. u Zaječaru je 43 lica mlađih od 14 godina zadobilo lakše ili teže telesne povrede. Kada govorimo o starijim licima, Zakon tu misli na lica od 65 godina starosti, 13 lica je izgubilo život, dok je 76 povređeno. Problem je taj što je zastupljena jedna nebriga prema starijim licima u saobraćaju, vozači često nemaju strpljenja za njih, kada na primer, prelaze ulicu. Zatim tu su i biciklisti.  Od 2014.  do 2018. godine, 4 biciklista su smrtno stradala, a 103 je zadobilo teže ili lakše telesne povrede. Kada govorimo o motociklistima, jedno lice je smrtno stradalo, a 57 je zadobilo teže ili lakše telesne povrede. Kao što statistika pokazuje, biciklisti, pešaci i motociklisti spadaju u najugroženiju kategoriju učesnika u saobraćaju“, rekao je Igor Velić,  master inženjer saobraćaja, gostujući na Magnum radiju.

On je napomenuo da je brzina najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda kako u Srbiji, tako i u svetu.

„Što je veća brzina, to je duži zaustavni put vozila i teže posledice saobraćajnih nezgoda. Primera radi, ako neko udari dete sa 50 kilometara na sat, sudarne brzine, šansa da dete preživi je 20 odsto“, istakao je Velić i dodao:

„Mnoge greške su prisutne u saobraćaju, primera radi, deca mlađa od 12 godina ne smeju samostalno da upravljaju biciklom u gradu, morate priznati da upravljaju. Tu izostaje edukacija, dakle mora se raditi na edukaciji kako u osnvnoj školi, tako i u srednjoj, roditelji moraju više da posvete pažnju edukciji dece o pravilnom ponašanju u saobraćaju“.

Velić je rekao i to da Srbija, uprkos crnoj statistici, ima trend smanjenja saobraćajnih nezgoda i ona je, u odnosu na zemlje Evrope, negde na sredini, niti je najbezbednija, niti najnebezbednija.

Svetski dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda obeležava se svake godine, treće nedelje u novembru, u sve većem broju zemalja širom sveta. Ovaj dan je posvećen sećanju na milione poginulih ili povređenih u saobraćajnim nezgodama, njihovim porodicama, kao i odavanju počasti svim pripadnicima hitnih službi i drugim profesionalcima koji se svakodnevno susreću i i predano bore sa posledicama saobraćajnog traumatizma.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>