Najnovije vesti
Home / Vesti / EDUKACIJA ZA FIRME NA TEMU PRODAJE POSLOVNIM VEŠTINAMA DO VRHUNSKIH REZULTATA
EDUKACIJA ZA FIRME NA TEMU PRODAJE POSLOVNIM VEŠTINAMA DO VRHUNSKIH REZULTATA

EDUKACIJA ZA FIRME NA TEMU PRODAJE POSLOVNIM VEŠTINAMA DO VRHUNSKIH REZULTATA

U Regionalnoj privrednoj  komori Zaječara juče je organizovana edukacija o hiper prodaji, za vrhunske prodavce na temu poslovnih veština, prodaje, sa osvrtom na najnovije trendove u prodaji proizvoda i usluga. Na skupu je, između ostalog, bilo reči o proceni potencijala komercijalista, testu koji otkriva efikasnost zaposlenih kao i njihove karakteristike u poslovnom okruženju, pristupima prema klijentu, pregovaranju, karakteristikama prodaje, o tome kako dobro prezentovati proizvod i uslugu, kako preporoditi kompaniju. Organizatori su PKS Regionalna privredna komora Zaječarskog i Borskog okruga u saradnji sa Elite Academy.

Ova akademija  je ustanova osnovana u Firenci, u Italiji 2015. godine i specijalizovana za menadžment ljudskih resursa po najažurnijim evropskim poslovnim zahtevima. Elite Academy je idealan partner za sva mala, srednja i velika preduzeća koja žele stabilan i kvalitetan rast, razvoj i poboljšanje organizacijskih aspekata.

Predavači na jučerašnjem skupu su bili Miša Pavićević, direktor i suvlasnik Elite Academy zadužen za Balkan i zemlje bivše Jugoslavije, kao i Bugarsku i Grčku, sa saradnicima.

-Mi se bavimo obukom poslovnih veština vlasnika, direktora, nižeg i srednjeg menadžmenta, kao i ljudskim resursima. Mnoge stvari se menjaju oko nas i ako se mi ne menjamo ne možemo da pratimo neka dešavanja. Za obuku koristimo neka najnovija dostignuća nauke, metodologije obuke, neke psihološke i motivacione stvari kako bi smo dali još neku podršku i neke nove alate ljudima koji se bave prodajom da mogu postići što bolje rezultate. Prodaja je inače najbitniji deo svake kompanije. Mi možemo da proizvodimo robu ili usluge bilo kog kvaliteta, međutim, ako smo slabi u prodaji to neće doći do izražaja. Kompanije se rangiraju po prodaji i prihodima koje ostvaruju, rekao je Pavićevič.

LJUDI SU NA PRVOM MESTU, BITNA JE I MOTIVACIJA

Po njegovim rečima ljudi su na prvom mestu i sa njima treba i najviše raditi, motivisati ih i uvažavati kako bi oni dali maksimum u prodaji, logistici i drugim sektorima kompanije jer se samo tako mogu postići vrhunski rezutati.

-Ako se ne bavimo ljudima, bazom temelja svih aktivnosti, naše komapnije neće uspeti da se održe na nekom evropskom tržištu, dodao je Pavićević.

Elite Academy obavlja nekoliko vrsta predavanja, bejzi predavanja, biznis, za direktore kompanija, za niži i srednji menadžment.

-Ova obuka će sigurno imati efekta. Neko će pronaći sebe, neko će otkriti razloge zašto možda nije uspeo u nekim prodajama i drugim stvarima. Ovo će naročito biti efikasno za ljude koji su šefovi i direktori prodaja koji će shvatiti da samo sa ljudima motivacijom i obukom, ali i uvažavanjem mogu da postignu vrhunske rezultate, da uključe energiju koju svi mi imamo ali je samo dozirano dajemo. Znači, motivacija je veoma bitna. Svu tu energija koja je neograničena, koju mi imamo, treba usmeriti i znati kako je aktivirati. Treba naći emocije kod naših ljudi i način kako da ih uključimo, a kad ljudi uključe svu svoju energiju to je vrhunska kombinacija, dodao je Pavićević.

NAJVIŠE GREŠAKA ZBOG (DE)KONCENTRACIJE

Na naše pitanje gde se na terenu što se tiče prodaju dešavaju najčešće greške on je rekao:

,,Postoje različiti kanali prodaje, različiti klijenti. Misim da mi još uvek radimo po nekim stereotipima. Vrhunske kompanije na našim prostorima su neke prosečne ili ispod proseka na Evropskom nivou, a većina naših kompanija se i ne bavi prodajom na način kao što se u Evropi radilo pre 30, 40 godina. Greške se dašavaju iz više razloga. Pet odsto grešaka su namerne greške gde neko želi da sabotira nešto, dok su deset odsto greške koje se dešavaju iz nekog pronalaženja nekih novih načina da se nešto reši i ti ljudi imaju potencijal da rastu, da se  razvijaju. Njima treba skrenuti pažnju na tu grešku ali treba imati u vidu i to da ti ljudi imaju način razmišljanja i da žele da nađu neka nova rešenja pa njih možemo da iskoristimo na neke druge načine. 30 ili 35 odsto grešaka se dešava zbog neobučenosti, a onda mi kao direktori, kao vlasnici kompanija treba da preuzmemo krivicu na sebe jer mi nismo dovoljno obučili te ljude, da sa stvarima sa kojima se sretnu na tržištu budu još bolji i kvalitetniji. Mi im damo uzorak, cenovnik i pošaljemo ih da prodakju a onda se često dešavaju greške koje mogu da stvore i lošu sliku o nekoj kompaniji’’.

Pavićević ističe da se 50-ak odsto grešaka dešava zbog koncentracije.

-Neki su premalo fokusirani na ono što rade, jer ima million nekih stvari koje su oko njih. Mi smo samo deset odsto energije prisutni. Mnogo razmišljamo o prošlosti, žalimo se, sećamo se, zabrinuti smo za budućnost i razmišljamo o tome, ali u oba slučaja ništa ne možemo da uradimo, u sadašnjem trenutku možemo nešto da uradimo. Veoma je bitna koncentracija i fokus na ono što radimo, a to opet zavisi od motivacije, koliko smo motivisani i ispoštovani u  toj kompaniji u kojoj radimo. Znači, opet se vraćamo na ljudske resurse. Ljudi su osnov svega. Motivacija je najvažnija a onda možemo bilo koju nadgradnju za bilo koju oblast da napravimo, kazao je on.

Po njegovom mišljenju ovakve obuke pomažu ne samo u smislu poboljšanja poslovanja već i u drugim sektorima života.

-Ova edukacija će pomoći i da ljudi shvate neke životne situacije, da budu lično bolji, što je i poenta. Mi moramo prvo sebe da stavimo na prvo mesto,  da lično budemo bolji i kvalitetniji kako bismo mogli da pomognemo prvo najbližima, porodici i prijateljima, a potom i kompaniji u kojoj radimo. Ako mi sebe ne stavimo na prvo mesto onda je pitanje sa kojom energijom i sa čim ulazimo u neku priču. Mnoge stvari koje su vezane za naše vaspitanje, a koje su nekad bile odlične, danas su već problematične, a to za budućnost sigurno nisu prihvatjive stvari, kazao je Pavićević.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>