Najnovije vesti
Home / Ritam grada / Drugi Timočki maraton zakazan za 13. maj
Drugi Timočki maraton zakazan za 13. maj

U Zaječaru će 13. maja biti održan 2. Timočki maraton.

-Timočki maraton je nastavak priče o borbi za očuvanje zaječarskih bastiona, kažu organizatori, članovi Omladinskog planinarskog smučarskog društva “Dragan Radosavljević“.

„Timočki maraton je planinarski maraton i maraton za trkače, a imamo i staze prilagođene onim najmlađima“, objašnjava Miroslav Žikić predsednik OPSD  “Dragan Radosavljević“ gostujući na Magnum radiju govoreći o stazama i samoj organizaciji celog događaja.

„Najduža staza dugačka je 65, 5 km. Ova staza obuhvata sve bastione njih 8, plus Romulijanu. Najduža staza kreće od magistrale, prolazi pored Ljube Didića, Istočne tvrđave. Odatle se spušta preko paviljona do fabrike vode, tu se prelazi prekomagistrale, ide se pešačkom biciklističkom stazom do separacije prema Grljanu. Ponovo se prelazi preko magistrale i ponovo uključuje na šumski put i staza vodi do utvrđenja Parajankula. Od tog utvrđenja se spušta na drugu stazu Lubnički potok, on se prelazi i izlazi se do Zapadne tvrđave. Dalje prelazi preko Šljivarskog puta do Lubničkog puta gde se kreće nekih 600 metara, skreće se desno i dolazi se do Romulijane. Od Romulijane preko sela Gamzigrad, preko brda i do sela Metovnica. Onda se ide desno i prolazi kroz tunel do utvrđenja Kravarnik. Od Kravarnika sae ide prema utvrđenju Kraljice Natalije koja se nalazi iznad Nikoličeva. Zatim se odatle spušta u Alapinski potok i penje do utvrđenja Vlaško brdo iznad Fabrike kablova. Put se spušta prema Štrabagovoj stazi, tu se iza prelazi preko Timoka  pa do sela Veliki Izvor. Krajnja tačka najduže staze je hala, i to je pun krug.

Prve takmičare očekujemo već do 18 sati, a poslednje između 2 i 4 iza ponoći“, najavljuje Žikić.

Staza malog maratona je dužine 18 km, treća staza 12 km, dok staza za rekreativce ima dužinu 7,5 km.

„Najviše ljudi prošle godine je okupio mali maraton. Prve 4 kontrolne tačke malog maratona su iste kao za veliki maraton, sportska hala, Ljuba Didić, Istočna tvrđava, Zapadna tvrđava a cilj je na Romulijani. Tu će biti obezbeđen ručak za sve takmičare i upriličena svečana dodela nagrada“, kaže Žikić.

Novina ove godine je akcija koja se organizuje u saradnji sa Domom zdravlja u okviru obeležavanja Međunarodnog dana fizičke aktivnosti u Zaječaru. Svi učesnici maratona, kao i svi zainteresovani Zaječarci imaće priliku da tog dana prekontrolišu svoje zdravlje na punktu koji će biti postavljen ispred Sportske hale u Zaječaru pored startne pozicije.